ené van der Bruggen, CEO Imtech: ‘Greentech is een speerpunt in het portfolio van Imtech. Circa 30 procent van onze opbrengsten (ruim 5,1 miljard euro) bestaat uit duurzame projecten – bijvoorbeeld Green Buildings, afvalenergiecentrales, biogascentrales, groene schepen etc. – en deze activiteiten vertonen een structureel sterke groei. In verschillende competentiecentra werken we dagelijks aan nieuwe technologieconcepten voor verduurzaming. Met deze wedstrijd willen we primair in contact komen met mensen die hierin met ons mee willen denken.’
Groene techneuten waar ook ter wereld
Met ‘Imtech Promotes Green Talent’ mikt Imtech op ‘groene techneuten’ buiten en binnen Imtech, waar dan ook ter wereld, iedereen met een goed ‘greentech’ idee kan meedoen.
Voor de wedstrijd heeft Imtech een aparte website gelanceerd: http://www.imtech.eu/greentalent. Hier kunnen deelnemers hun idee toelichten. De wedstrijd wordt gepromoot via sociale media. Ook is er een speciale campagnefilm te bekijken via het youtube kanaal van Imtech. De promotie verloopt via Twitter en Facebook.
De deadline voor het inzenden van de groene ideeën is 27 april. Daarna kunnen de kandidaten via Facebook stemmen werven voor hun concept. In de laatste ronde moeten finalisten hun idee toelichten voor een internationale jury, bestaande uit het Imtech-topmanagement. In het kader van CO2-besparing vindt deze jurering via videoconferencing plaats. Imtech maakt de uitslag bekend op 22 juni. De winnaar krijgt naast technische ondersteuning ook een geldbedrag van 2.500 euro. Voor de nummers 2 en 3 is er een Ipad beschikbaar.