Het ontbijtmerk Holie introduceert deze week een nieuwe Havermout lijn waarmee een consument gemiddeld 2.3 m2 grond vergroent per aankoop. 50% van de winst wordt geïnvesteerd in natuurherstel in Nederland en Afrika, wat een belangrijk onderdeel is van de oplossing voor klimaatverandering. Holie is sinds 2018 op een missie om de planeet te af te koelen. Dit jaar ligt het merk op koers om een gebied te vergroenen ter grootte van de binnenstad van Amsterdam, waarmee zij op termijn 7.9 miljoen kg CO2 uit de lucht halen. Met de introductie van Holie Havermout bouwt het merk zijn positie uit als de ontbijt challenger van Nederland.
Op dit moment liggen zij met 9 producten – granola en havermout – bij de grote retailers en groeit het jonge merk dit jaar wederom met 60%. Ook in België is Holie succesvol gelanceerd en de eerste stappen in Duitsland zijn gezet. In 2019 is Holie een gecertificeerde B Corporation geworden, waarmee zij voldoen aan de hoogste standaarden van maatschappelijke, sociale- en ecologische impact. De Holie Havermout Original, Nuts & Seeds en Apple & Cinnamon – volledig vegan en met 0% toegevoegde suiker – zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Albert Heijn.
Merick Schoute, co-founder Holie: “De pandemie heeft ons allemaal doen inzien dat we onze eigen gezondheid – en die van de planeet – serieus moeten nemen. Waar de gevestigde orde inmiddels weer terug is gegaan naar business as usual, innoveren wij in hoog tempo op het gebied van gezondheid én duurzaamheid. Zo helpen wij mensen om elke ochtend iets goeds te doen. Voor zichzelf én de planeet.”