Een belangrijk deel van de milieu impact die mensen hebben, zit in de producten die ze kopen. Steeds meer consumenten gaan daarom op zoek naar duurzame producten, ook online. Retailers willen dus steeds vaker online een ruim duurzaam assortiment aanbieden. Hierbij komen verschillende vraagstukken aan de orde, zoals hoe voeg je duurzame producten gemakkelijk toe aan je assortiment, welke data heb je nodig en hoe verkrijg je die en hoe ontsluit je de informatie om een gemakkelijke (geautomatiseerde) manier die aansprekend is voor de consument?

Ellen de Lange (Programma Manager Duurzaamheid Thuiswinkel.org) , Kirsten Metten (Strategic Program Manager Sustainability bol.com) en Kelly Ruigrok (CEO GSES System) nemen jou mee in de wereld van duurzaamheid. Namens de expertgroep The role of Product Data in Sustainability vertellen ze meer over de rol van product data om de wereld duurzamer te maken.

Wat ga je leren?

  1. Dat product data een belangrijke bijdrage kan leveren om jouw assortiment duurzamer te maken.
  2. Hoe bol.com de journey van duurzamer shoppen heeft ingericht.
  3. Hoe je als ondernemer kunt starten met duurzaamheid.

Dit artikel is eerder gepubliceerd op de website van Shopping Tomorrow