H&M Nederland zet vanaf nu fietskoeriers in om online bestellingen te bezorgen. Het merk introduceert deze mogelijkheid om de bezorging van pakketten op een duurzamere manier uit te kunnen voeren. Nederland is het allereerste land waar H&M deze milieuvriendelijke leveringsoptie aan klanten aanbiedt.
“We zijn blij dat we onze klanten nu de mogelijkheid bieden om voor een ‘green delivery’ te kiezen. Duurzaamheid is een essentieel onderdeel binnen H&M en het bezorgen per fietskoerier past daar naadloos in. En waar zouden we deze service nu beter kunnen lanceren dan in ‘fietsland’ Nederland?”, aldus Susan Krau, country manager H&M Nederland.
Het netwerk van platform Fietskoeriers.nl, waar H&M voor deze leveringsoptie mee samenwerkt, bezorgt in meer dan dertig steden in Nederland. De fietskoeriers bezorgen tussen 18.00 en 22.00 uur. Op dit tijdstip is de kans het grootst dat klanten thuis zijn om hun bestelling in ontvangst te nemen en zo kan 98% van de pakketten die worden bezorgd door fietskoeriers ook direct worden afgeleverd. De nieuwe service is mogelijk voor klanten die levering op de volgende dag kiezen en is hetzelfde geprijsd als de reguliere levering op de volgende dag. Om de bestelling met een minimale CO2-uitstoot bij de klant te kunnen bezorgen, gebruikt Fietskoeriers.nl auto’s die rijden op 100% groengas om de pakketten van het distributiecentrum van H&M bij de fietskoeriers aan te leveren.
Met een groeiende online markt is transport een belangrijk aandachtspunt. H&M Group wil ervoor zorgen dat logistiek zo energiezuinig mogelijk uitgevoerd kan worden, een belangrijk onderdeel in het doel om in 2040 klimaatpositief te zijn.