Kringloopwarenhuis Het Goed en sociale relatiegeschenkenleverancier DOEGOODS slaan de handen ineen om verspilling tegen te gaan. DOEGOODS introduceert namelijk een kerstpakkettenconcept waarin tweedehands kringloopproducten worden opgenomen. Het thema van dit pakket? Frankrijk! De ‘Too Good to be wasted’ kerstpakketten van DOEGOODS bevatten naast lekkernijen uit Frankrijk ook kwalitatieve kringloopvondsten die passen bij het thema van het kerstpakket, zoals bijvoorbeeld Franse wijngidsen of receptenboekjes.
De initiatiefnemers streven beide naar een circulaire economie en inclusieve arbeidsmarkt. Door toevoeging van de tweedehands producten is elk ‘Too good to be wasted’ kerstpakket uniek en wordt er bijgedragen aan een betere wereld. Het Goed is een van de grootste kringlooporganisaties van Nederland met als missie om werk te maken door hergebruik. Met 30 kringloopwarenhuizen en 1800 sociale doeners, geeft het bedrijf jaarlijks 10 miljoen producten een nieuw leven.
De kerstpakketten van DOEGOODS worden verpakt door medewerkers van het moederbedrijf IBN. Het gaat om mensen die extra ondersteuning nodig hebben op de arbeidsmarkt. IBN is een sociale onderneming die kansen biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Een visie die tevens past bij kringloopwarenhuis Het Goed, dat ook werkplekken biedt aan mensen die het zonder steun niet redden op de arbeidsmarkt.