“Met onze keuze voor FSC weten we zeker dat dit uit legale én verantwoord beheerde bron afkomstig is,” zegt Jacques Kuyf, uitgever en CEO van FD Mediagroep.
“Bovendien heeft FSC de steun van alle grote ^milieu-organisaties.”
Het FSC-logo zal dagelijks in de colofon van de krant te zien zijn. “Hierdoor worden onze lezers iedere dag herinnerd aan de keuze die ze, net als wij, kunnen en moeten maken”, aldus Kuyf. Met een totaal verspreide oplage van 65.916 kranten per dag verbruikt het FD elk jaar 2,5 miljoen kilo aan papier.

De drukker van het FD, Dijkman Offset, is ingenomen met de keus van het FD om over te stappen op FSC-papier. “Voor een drukker was er tot voor kort nauwelijks informatie over de herkomst van materialen. Zo kon het dertig jaar geleden gebeuren dat we op papier drukten, gemaakt van hout met een onduidelijke herkomst”, zegt Ton Smeets, directeur Dijkman Offset. “Als ondernemer ben je vaak gericht op de cijfers, om een zo scherp mogelijk geprijsd product in de markt te zetten. Voor de toekomst is echter ook een gezonde leefomgeving voor iedereen van groot belang.”

“Lezers van het FD zien vanaf nu dagelijks dat ieder bedrijf en organisatie de mogelijkheid heeft om FSC-papier en hout te gebruiken,” aldus Bart van der Linden, directeur FSC Nederland. “Met 1000 FSC-certificaten en de eerste krant op FSC-papier is Nederland wereldwijd koploper in het gebruik van FSC-hout en papier.
En daar mogen we trots op zijn!”