Heineken N.V. publiceerde zijn eerste digitale, gecombineerde financiële en duurzaamheidsverslag. Het bedrijf rapporteert aanzienlijke vooruitgang met de duurzaamheidsagenda in 2018.
Hoogtepunten in 2018 waren zoal:
- verdere verlaging van de emissies in 2018 tot 5,5 kg CO2-equivalent per hectoliter – een daling van 47% in het afgelopen decennium. De 2020-doelstellingen voor koolstofemissies zijn al overtroffen in 2017.
- aankondiging i februari 2018 van het nieuwe Drop the C-programma. De ambitie is dat 70% van alle elektrische en thermische energiebehoeften van HEINEKEN in de productie tegen 2030 door hernieuwbare bronnen zal worden gedekt. In de loop van het jaar is begonnen aan de eerste 13 hernieuwbare projecten van dit programma. Tegenwoordig is 15% van de elektrische en thermische energiebronnen van HEINEKEN hernieuwbaar.
- de waterverplichtingen voor 2020 zijn bereikt in 2018, later dit jaar zal het bedrijf Every Drop aankondigen – de 2030-watervisie. Het gemiddelde waterverbruik aan het eind van 2018 bedroeg 3,5 hectoliter water per hectoliter bier, een reductie van 32% sinds 2008. Dit cijfer is nog minder in waterarme gebieden, namelijk 3,2 hectoliter water per hectoliter bier. Eind 2018 behandelde Heineken 96% van onze effluenten wereldwijd.
- De When You Drive, Never Drink’-campagnes bleven een belangrijke exposure krijgen via het Formule 1-partnerschap. In 69 markten over de hele wereld heeeft Heineken ten minste 10% van de media-uitgaven besteed aan campagnes voor verantwoord drinken.