Koninklijke Heijmans lanceert vandaag de nieuwe belofte ‘Het kan samen’. Hiermee speelt het bouwbedrijf in op de grote maatschappelijke uitdagingen in de bebouwde omgeving in Nederland. De dilemma’s waar ons land voor staat, zijn niet zomaar op te lossen. Ze zijn ingrijpend, complex en onderling verweven. Zo is er dringend behoefte aan één miljoen extra woningen én plek voor de vrije natuur. Willen we overal perfecte bereikbaarheid én meer biodiversiteit. En moeten we bestand zijn tegen teveel water én genoeg hebben op droge dagen. Heijmans benadrukt het belang om niet in tegenstellingen te denken en een integrale aanpak te kiezen bij deze complexe vraagstukken. De nieuwe belofte sluit naadloos aan op de strategische koers ‘Samen naar 2030’ en de financiële doelen voor 2027.
Slim verbinden
Ton Hillen, CEO Koninklijke Heijmans: “Als makers van de gezonde leefomgeving zijn wij vastbesloten om Nederland beter achter te laten voor de generaties na ons. Dat is belangrijker dan ooit. Er liggen grote opgaven die impact hebben op de bebouwde omgeving. Denk aan het oplossen van de woningnood, het wateroverschot en -tekort, de afnemende biodiversiteit, de energietransitie en de verstopte wegen. Deze opgaven zijn ingrijpend, complex en hangen met elkaar samen. Ons land moet vooruit, maar er is steeds minder ruimte om te manoeuvreren. Parallel zien we de verdere polarisatie in de maatschappij en in het publieke debat worden tegenstellingen uitvergroot. Wat we nodig hebben, is een oplossingsgerichte en integrale aanpak. Heijmans gelooft dat het samen kan, door naar het totaalplaatje te kijken en de losse onderdelen slim met elkaar te verbinden. En ze samen met onze opdrachtgevers, partners en collega’s op te lossen. Omdat we ons betrokken voelen bij de toekomst van Nederland, willen we daar een leidende rol in pakken. Samen bouwen we verder aan een toekomstbestendig land. Voor onze opdrachtgevers, voor de gebruikers en voor heel Nederland.”
Duidelijke koers voor de toekomst
Met de bedrijfsstrategie ‘Samen naar 2030’ en de belofte ‘Het kan samen’ in combinatie met de financiële doelstellingen voor 2027, zet Heijmans een duidelijke koers uit voor de toekomst. Hierin gaan maatschappelijke verantwoordelijkheid, financiële doelstellingen en samenwerking hand in hand.
Eerste landelijke merkcampagne Heijmans
Vanaf 5 oktober laat Heijmans een breed publiek kennismaken met de nieuwe belofte middels een landelijke merkcampagne. Het bedrijf richt zich op uiteenlopende doelgroepen: bestuurders en opdrachtgevers in de publieke en private sector, collega’s in de bouw, techniek en infrastructuur, belangengroepen, samenwerkingspartners bij kennis- en expertisecentra en andere stakeholders. De campagne trapt af met een merkfilm op eigen en externe online kanalen en een manifest advertentie in enkele landelijke dagbladen.