De helft van de Nederlandse jongeren tussen 16 en 30 jaar maakt zich ernstige zorgen over het klimaat. Dit blijkt uit een recente Ipsos-enquête, in opdracht van Milieudefensie Jong. Bij het denken aan klimaatverandering ervaren negen van de tien jongeren negatieve gevoelens, terwijl een op de drie zich vaak ‘machteloos’ voelt en een kwart het nieuws over dit onderwerp liever vermijdt. Het klimaat levert bij een op de vijf jongeren zelfs regelmatig stress op. In het licht van deze toenemende ‘klimaatstress’ presenteert onderneemster Maartje Bregman (25) op 1 december a.s. een frisse en treffende benadering van duurzaamheid met de lancering van Happy Times Magazine.
Bij Happy Times Magazine draait het niet alleen om stijl. Wat Happy Times Magazine duurzaam maakt, is dat HTMagazine het eerste magazine is dat volledig vervaardigd is uit reststromen. Dit gaat veel verder dan alleen duurzaam papier en inhoud; het transformeert het volledige productieproces. Geen bomenkap, geen verspilling van kostbare hulpbronnen. Dit is niet zomaar duurzaamheid; dit is een revolutie in de wereld van mediaproductie. Voeg daar een enthousiaste en boeiende benadering aan toe en het soms saaie imago van duurzaamheidsmedia krijgt een enorme positieve wending!
“Ik wil niet gebombardeerd worden met feiten en cijfers over hoe kapot de aarde is. Ik wil weten wat ik kan doen om klimaatverandering tegen te gaan.” Maartje Bregman toverde een uitdaging om tot kans en lanceert begin december 2023 Happy Times Magazine. Na jarenlange online connectie met meer dan 20.000 bewuste jongvolwassenen, besloot de 25-jarige content creator en onderneemster het groter aan te pakken dan haar dagelijkse online aanwezigheid en bijdrage via een wekelijkse nieuwsbrief. Door het lanceren van het eerste tijdschrift in Nederland gemaakt van boomvrij papier en vol positieve verhalen van impactmakers, wordt duurzaamheid op een aantrekkelijke manier onder de aandacht gebracht. Terwijl andere media over duurzaamheid soms als stoffig worden beschouwd, belooft Happy Times Magazine een frisse benadering, boordevol entertainment.
Dit feel-good magazine behandelt niet alleen facts & figures, maar biedt ook tips, tricks en een flinke dosis duurzaamheidsinspiratie. Van boeiende stukken over een duurzame garderobe tot reistips: alle lifestyle-onderwerpen komen aan bod. Happy Times Magazine wil duurzaamheid aantrekkelijk maken voor een jong en breed publiek, zodat het niet alleen gemakkelijker wordt om stappen te zetten naar een groenere wereld, maar vooral leuker. Happy Times Magazine zorgt ervoor dat je wordt omgeven door impactmakers, want soms kan het eenzaam voelen om als voorvechter van duurzaamheid te opereren in een wereld die niet altijd even snel meebeweegt. Het magazine laat zien hoeveel mensen, bedrijven en organisaties zich al inzetten voor deze kwestie. Hierdoor kom je in contact met gelijkgestemde individuen en krijg je het gevoel dat je echt een significante bijdrage kunt leveren aan een groenere wereld.
Het magazine wordt op 1 december a.s. gelanceerd en is vanaf begin december verkrijgbaar bij o.a. Bruna, AKO en Primera.
Over het magazine
Happy Times Magazine heeft als missie duurzaamheid de norm te maken door het delen van positief klimaatnieuws. Het tijdschrift wil niet alleen informeren en inspireren, maar ook concrete handvatten bieden en duurzaamheidsstrijders verbinden om samen te werken en
een duurzame toekomst te stimuleren.
Founder & Hoofdredacteur van HTM
Maartje Bregman is de oprichter en hoofdredacteur van Happy Times Magazine. Haar fascinatie voor duurzaamheid begon als een soort van angst. Met haar onwrikbare eco-gevoelens verloor ze het onderscheid tussen ‘groen’ en ‘greenwashing’ en besloot ze zelf op onderzoek te gaan. Dit initiatief is inmiddels uitgegroeid tot HTM. Het is het allereerste volledig duurzame magazine in Nederland. De 25-jarige initiatiefneemster realiseert het fysieke magazine volledig op eigen kracht, zonder een groot mediahuis achter zich en met al jaar spaargeld. Vanuit passie, enthousiasme en geloof in duurzaamheid.
Bovendien is Maartje met Happy Times Magazine genomineerd voor de Young Impact Awards, met de uitslag gepland op 2 november 2023. Naast haar werkzaamheden voor het magazine trekt Maartje graag haar hardloopschoenen aan en zoekt ze de natuur op om te ontsnappen aan de digitale wereld.