Het ‘Handboek betekenisvol ondernemen’ is één van de 5 boeken die op de shortlist gekomen is voor de titel ‘Managementboek van het het Jaar 2017’. Dit is door Managementboek.nl bekend gemaakt.
Het boek is geschreven door Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer. Zij schreven dit boek als een handleiding om te ondernemen in de ‘betekeniseconomie’.
Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde – voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie! Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen die samen een concrete actielijst vormen voor het bouwen van een betekenisvolle bedrijfsvoering. Hun aanpak begint bij de beweegredenen van de ondernemer als mens, en voert via de binnenkant van het bedrijf, het merk en de marketingactiviteiten naar een positieve impact op de maatschappij, wat op zijn beurt weer lucratief is voor de onderneming.
Op de groslijst stonden 5 MVO boeken (van de in totaal 52). Ook in eerdere edities wisten MVO boeken door te dringen tot de shortlist. Het boek “Zakendoen in de nieuwe economie” van Marga Hoek werd zelfs gekozen tot ‘Managementboek van het Jaar 2014’. Een jaar eerder werd het boek ‘Duurzaam ondernemen waarmaken’ genomineerd voor ‘Managementboek van het Jaar 2013’. Het boek ‘Nieuwe businessmodellen‘ van o.a. Jan Jonker werd genomineerd voor ‘Managementboek van het Jaar 2015’.