KHN en MVO Nederland gaan kennis delen en gezamenlijk activiteiten organiseren om de bewustheid over en kansen van duurzaamheid in de horeca te vergroten. Samen zetten zij zich in om consumenten, horecaondernemers en -medewerkers bewust te maken van belangrijke thema’s in de horeca op het gebied van duurzaam- en gezondheid. Daarbij valt te denken aan de productiewijze van voedsel, energiebesparing of voedselverspilling.
Concrete handvatten
Lodewijk van der Grinten: “Kennis delen met MVO Nederland biedt inspiratie voor horecaondernemers en concrete handvatten die zij in hun bedrijfsvoering kunnen toepassen. Met deze samenwerking hebben wij een vervolgstap gezet om onze krachten te bundelen om gezamenlijk bewuster te werken aan duurzaamheid en gezondheid.”
Willem Lageweg, directeur MVO Nederland, verwelkomt KHN in het partnernetwerk van MVO Nederland: “Bij MVO gaat het om een integrale vertaling van people, planet en profit in alle aspecten van de onderneming. Diverse studies van de Erasmus Universiteit en het EIM tonen aan dat bedrijven die hierin voorop lopen aanzienlijk betere resultaten boeken dan behoudende ondernemingen. Regelmatige peilingen in ons bedrijvennetwerk geven een zelfde beeld. Alle reden dus om hier als horecaondernemer op in te springen. Velen doen dit ook al. La PLace, P4 Catering en Figi Zeist zijn uitstekende voorbeelden van bedrijven die MVO op een structurele en integrale manier oppakken.”