Het Online Kenniscentrum Duurzaam ondernemen (www.duurzaam-ondernemen.nl) bestaat als webportal al sinds mei 2000. Van der Molen Environmental Internet Services heeft de webportal onlangs overgenomen van Royal HaskoningDHV. In dit kader is de geschiedenis van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) in Nederland in een fraaie online en vernieuwde tijdlijn weergegeven.
Meer dan 150 belangrijke gebeurtenissen in de geschiedenis van MVO in Nederland hebben in de tijdlijn een plaatsje gekregen. De tijdlijn begint met de oprichting van de ASN Bank in 1960. Tot op recente datum is de tijdlijn bijgewerkt. Elke gebeurtenis is voorzien van een beschrijving en bron voor verdere informatie. De ASN Bank heeft de productie van de tijdlijn financieel mogelijk gemaakt.
Van der Molen E.I.S. beheert nu in totaal 4 webportals op het gebied van duurzaamheid die dagelijks vele honderden bezoekers voorzien in het laatste nieuws.
Naast het Online Kenniscentrum Duurzaam ondernemen (www.duurzaam-ondernemen.nl) zijn dat:
- Portaal Duurzaam Financieel: de Nederlandse portal voor duurzame financiële producten en ontwikkelingen (www.duurzaam-beleggen.nl, sinds 2000). Deze portal is recent geheel vernieuwd en qua scope uitgebreid.
- De Nederlandse portal voor duurzaamheidsverslaggeving (www.duurzaamheidsverslag.nl, sinds 1999).
- The International Sustainability Reporting Site (www.Sustainability-Reports.Com, sinds 1997, voorheen www.enviroreporting.com).
Aan elke portal zijn diverse social media gekoppeld. Zo is aan het Online Kenniscentrum Duurzaam ondernemen een LinkedIn discussiegroep gekoppeld met meer dan 26.000 leden. Deze groep behoort daarmee tot één van de grootste discussiegroepen in Nederland.
Folkert van der Molen (eigenaar Van der Molen E.I.S.): “Met het snel verspreiden van de laatste nieuwsfeiten op het gebied van duurzaamheid en het op de hoogte houden van geïnteresseerde professionals draag ik graag bij aan duurzame ontwikkeling”.
Om het voortbestaan van de webportals zeker te stellen worden partners en sponsoren gezocht. De webportals bieden voor bedrijven een zeer geschikt medium voor de vergroting van hun naamsbekendheid en duurzame reputatie en voor verspreiding van hun specifieke persberichten e.d.