Black Friday heeft nooit binnen de missie van sportmerk Decathlon gepast. De eerlijke en vaste prijzen van het merk dragen bij aan duurzaamheid en transparantie. De speciale lijn eco-design producten sluiten aan bij de duurzaamheidsstrategie van het sportmerk, die bijdraagt aan een beter milieu en de lifestyle van de sporter. Een gezond lichaam in een duurzame outfit voor iedereen, dat is de missie van Decathlon. Op deze manier hopen ze bij te dragen aan een betere wereld.
Green Friday
Op vrijdag 27 november is het Black Friday, Decathlon reageert op deze dag door zich aan te sluiten bij Green Friday, opgezet door het ‘Trees for All’-initiatief met merken als; Dille & Kamille, ace & tate, Mud Jeans en The Green Labels.
Met een donatie van €4.500,- worden 12 tennisvelden – van in totaal zo’n 2.250 vierkante meter – aan bomen gepland in Nederland en Oeganda. Daarnaast roept Decathlon mensen op geld te doneren aan dit doel. Doneren kan via decathlon.nl/green-friday. Decathlon verdubbelt de eerste 6000 donaties via deze link.
Trees for All
Jaarlijks verdwijnen er bijna tien miljard bomen en daarom investeert “Trees for All” al twintig jaar in het planten van bomen, het herstellen van bossen en in de voorlichting hierover. “Trees for All” is de meest ervaren aanbieder van CO2-compensatie in Nederland en de enige stichting in Nederland met CBF-keurmerk waar compensatie van CO2 mogelijk is via duurzame bosprojecten. Alle projecten zijn gecertificeerd en garanderen de hoeveelheid vastgelegde CO2.