Fleurop zet een belangrijke stap in verduurzaming van de bloemenbranche met de introductie van een ‘Groen Gekeurd’-boeket. Vanaf deze maand is dit unieke boeket verkrijgbaar via fleurop.nl. Het boeket bestaat voor 100% uit MPS-A en MPS-A+ gekwalificeerde bloemen, wat een gecontroleerd niveau van duurzaamheid garandeert.
Het MPS-ABC certificaat staat wereldwijd bekend als leidend certificaat voor duurzame teelt in de sierteeltsector. Fleurop is de eerste bloemenbezorgdienst die een boeket aanbiedt dat uitsluitend bestaat uit MPS-A+ en MPS-A gekwalificeerde bloemen. Dit certificaat stelt eisen aan het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen, meststoffen, water, energie en afval.
Anita de Hart, directeur van Fleurop, benadrukt het belang van duurzaamheid voor het bedrijf: “Duurzaamheid staat bij Fleurop hoog in het vaandel. Al enige tijd zijn wij bezig met de Barometer Duurzame Bloemist, een onafhankelijk keurmerk dat duurzaam ondernemen aantoont. Sinds begin 2023 zijn alle bij Fleurop aangesloten bloemisten gecertificeerd via dit keurmerk.”
“Met de introductie van dit ‘Groen Gekeurd’-boeket tillen we onze duurzaamheidsinspanningen naar een nog hoger niveau. We willen het zowel consumenten als zakelijke klanten gemakkelijker maken om te kiezen voor de meest duurzame optie.”, aldus de Hart.
Edmund Timm, Manager Commercie, Marketing en Communicatie bij MPS, voegt hieraan toe: “MPS zet zich in voor het verduurzamen van de sierteeltsector door kwekers te ondersteunen met certificatie, datainzichten, footprinting en innovatieve tools. Het MPS-ABC certificaat geeft de wereldwijde standaard aan voor aspecten als gewasbeschermingsmiddelen, meststoffen en energie. MPS-A+ is het hoogst haalbare niveau binnen deze standaard en wordt gevoerd door de koplopers op het gebied van duurzaamheid in de bloemensector. Wij zijn verheugd dat Fleurop deze stap zet. Dit betekent een extra stimulans voor de verduurzaming van de sierteeltsector”
Het ‘Groen Gekeurd’-boeket is vanaf nu beschikbaar via fleurop.nl, waarmee Fleurop een belangrijke stap zet in het toegankelijk maken van duurzame opties voor zowel consumenten als zakelijke klanten in de bloemensector.