Veertien teams van alle Nederlandse universiteiten werken samen met toonaangevende organisaties (o.a. ING, T-Mobile, Wavin, Centerparcs en Vitens) aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties, dit keer het thema  van de jaarlijkse ‘Universiteitsstrijd’.

Tijdens de finale op 21 juni in het SDG-house in Amsterdam presenteren alle teams de innovatieve oplossingen voor een professionele jury. Het idee met de grootst potentiële impact wint.

De missie van de “SDG-Challenge” is om (internationale) studenten en het bedrijfsleven te inspireren en te mobiliseren om samen te werken aan de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Deze doelen zijn gesteld om klimaatverandering tegen te gaan en de ongelijkheden in de wereld te verkleinen.

De SDG-Challenge is een concept van jongeren marketingbureau Soapbox en werkt hierbij samen met Impact Hub Amsterdam. Samen ontwikkelden zij de zogenoemde “SDG-pressure-cooker”. Een werkwijze waarin de teams in één dag actief ideeën ontwikkelen om tot een oplossing van de SDG-Challenge van de business partner te komen.

Op de finale op de 21ste worden al deze oplossingen en ideeën gepresenteerd. De prijs wordt uitgereikt door jurylid Hugo von Meijenfeldt, Nederlandse SDG-Coördinator van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

 

 

 

 

 

De jury is als volgt samengesteld: