Het digitale productpaspoort is vanaf 2026/2027 een voorwaarde om je product op de Europese markt te brengen. Maar wat als we je vertellen dat je het ook kan inzetten voor duurzaamheidsrapportage volgens de CSRD-richtlijn? Als bedrijf sta je komend jaar voor nieuwe verplichtingen op het gebied van duurzaamheid en rapportage, waarvoor jij je in 2025 dient te verantwoorden. Hoe het digitale productpaspoort hierbij van pas kan komen, leer je in dit webinar van MVO Nederland.
Het digitale productpaspoort is een slimme manier om informatie over je producten te delen, zoals waar ze vandaan komen, wat ze bevatten, hoe lang ze meegaan en hoe ze gerecycled kunnen worden. Zo toon je aan dat je verantwoordelijkheid neemt voor je impact op mens en milieu. Precies dat moeten bedrijven vanaf volgend jaar laten zien; door de CSRD-richtlijn zijn bedrijven verplicht te rapporteren over hun milieu-, sociale en bestuursprestaties en de risico’s en misstanden in hun keten verminderen.
Waarom je hier bij wilt zijn
- Leer over het proces van het digitale productpaspoort
- Ontdek hoe je het digitale productpaspoort als tool voor CSRD-rapportage kan gebruiken
- Laat je inspireren door de cross-sectorale praktijkvoorbeelden uit de textiel-, bouw-, en retailsector.
Sprekers
- Frans Beckers van FBBasic, expert op het gebied van implementatie en gebruik van het digitale productpaspoort