Op 26 september 2016 organiseren NIMA WereldMarketeers en MVO Nederland de tweede editie van ‘Marketing meets MVO’. We brengen hiermee marketeers en MVO managers dichter bij elkaar, zodat ze samen meer waarde kunnen creëren. In deze editie staan de casepresentaties van Unilever en Rabobank centraal.
Van vinken naar vonken
Door goed in te spelen op maatschappelijke uitdagingen creëren bedrijven niet alleen maatschappelijk waarde. Ze bieden daarmee ook betekenisvolle oplossingen voor klanten en versterken zo hun marktpositie. Duurzaamheid is een driver voor groei.
Bedrijven die echt maatschappelijk geëngageerd zijn vonken. Duurzaamheid gaat verder dan het afvinken van lijstjes. Het is een inspiratiebron voor innovatie, business development en voor een betrouwbaarder en sympathieker merk. Duurzaamheid wordt een strategische pijler en de maatschappelijke rol vindt steeds vaker zijn weerklank in de missie of purpose van bedrijven en merken.
Programma om te vonken
Marketing meets MVO verbindt twee werelden, die tot voor kort nog ver uit elkaar lagen, maar die elkaar echt verder kunnen helpen. Daartoe bieden we het volgende programma, waar de vonken vanaf vliegen.
- Welkom door Bart Brüggenwirth, bestuurslid NIMA WereldMarketeers, oprichter b-open
- Casepresentatie Rabobank: Marketing meets Duurzaamheid bij Rabobank: stimuleren van verduurzaming bij klanten. Door Marin Boon (Manager Portfolio management & Pricing Bedrijven) en Martje Fraaije (Programmamanager Business Development)
De Duurzaamheidstrategie van Rabobank beoogt bedrijven te ondersteunen bij de verduurzaming van hun businessmodel met kennis, netwerk en financiële oplossingen. Rabobank gelooft dat verduurzaming van het businessmodel meer toekomstbestendigheid betekent voor haar klanten. Om dit te stimuleren heeft Rabobank de Impactlening geïntroduceerd. Een lening met rentekorting voor duurzame koplopers. Dat blijkt een schot in de roos voor klanten. In de presentatie laten Marin en Martje zien waarom.
- Casepresentatie Unilever Sustainable Living Brands: Duizend kleine verhalen van Knorr. Door Helger Reitsma (marketing director) / Noortje Goethals (sr. brand manager Knorr)
- Ronde tafeldiscussies
Wat levert het je op?
De sessie biedt je inzicht in drempels, succesfactoren en versnellers om MVO en marketing effectief te integreren. Als marketeer leer je hoe je beter kunt inspelen op maatschappelijke issues en hoe je MVO relevant maakt voor jouw merk of product en daarmee klanten kunt winnen en binden. MVO managers vinden er triggers om businesslines of marketeers te inspireren actiever met specifieke MVO-thema’s aan de slag te gaan.
Dit is de tweede editie van ‘Marketing meets MVO’. Het is een initiatief van NIMA WereldMarketeers en MVO Nederland. We brengen hiermee marketeers en MVO managers dichter bij elkaar, zodat ze samen meer waarde kunnen creëren. In deze editie staan de casepresentaties van Unilever en Rabobank.
Wie kunnen er deelnemen?
Voor deze bijeenkomst worden marketing en MVO professionals van bedrijven uitgenodigd. Als het even kan neem je als marketeer de MVO director van je bedrijf mee; als MVO manager neem je de marketing director mee. Je gaat met peers uit andere bedrijven ervaringen uitwisselen. Als ook jouw collega aanwezig is en je de discussie samen meemaakt, kun je inzichten direct met elkaar delen en samen beter bepalen wat er binnen jullie bedrijf nodig is.
Meld je nu aan!
- Members van NIMA en partners van MVO Nederland betalen voor een:
- duo-inschrijving: € 100 per bedrijf (voor 2 deelnemers uit zelfde bedrijf)
- individuele inschrijving: € 75
- niet members van NIMA en partner MVO Nederland betalen voor een:
- duo-inschrijving: € 200 per bedrijf (voor 2 deelnemers uit zelfde bedrijf)
- individuele inschrijving: € 150
Organisatie