Masterclass ESG en Marketing

Wanneer

05/11/2024    
13:30 - 17:30

Waar

Grytte Bloemenheuvel
Hoofdstraat 25, Driebergen-Rijsenburg, 3971 KA
Grytte Bloemenheuvel
Masterclass ESG en Marketing

Als marketeer wil je impact maken. Voor je bedrijf, je klanten en de maatschappij! Je bedrijf zet al stappen op het gebied van duurzaamheid en ESG. Maar wat is je rol hierbij als marketeer en welke marktkansen bieden duurzaamheid en ESG?

In deze masterclass ontdek je hoe jij je impact kunt vergroten en hoe je hiermee de positie van marketing binnen je eigen organisatie kunt versterken. Dat doe je onder andere door aan te tonen hoe je de positie van je bedrijf in de markt én in de maatschappij kunt versterken. Door oplossingen te bieden voor maatschappelijke uitdagingen en daarmee bij te dragen aan gewenste transities. Behalve inspiratie bieden we je handvatten, tips & tricks om hiermee concreet aan de slag te gaan.

Wat biedt deze masterclass jou?

  • Inzicht in actuele ontwikkelingen, zoals de Green Deal, CSRD en Ecodesign
  • Verankering van ESG in je strategie, purpose en merkpositionering
  • inzicht in de ontwikkeling van duurzame proposities, ontwerpen en business modellen om je bedrijf of merk toekomstbestendig te maken
  • Handvatten om consumenten te verleiden door hierover effectief en geloofwaardig te communiceren – zonder greenwashing!
  • Versterking van de positie van marketing intern

De masterclass biedt veel ruimte voor interactie en discussie. Je formuleert jouw uitdaging om positieve impact te maken en krijgt tijdens de training feedback hierop van deskundige trainers en van je peers, de andere deelnemers.

Als extra optie kun je je ook aanmelden voor een klankbordsessie van een uur met één van de trainers. Hierin bespreken we je uitdaging, mogelijke oplossingen en gewenste stappen om jouw uitdaging te tacklen.

De trainers

De masterclass wordt verzorgd door deskundige trainers met ieder ruim 20 jaar ervaring op dit terrein.

  • Bart Brüggenwirth van b-open.nl (klanten o.a.: NS, Center Parcs, Klaverblad)
  • Hilde Beugelink van supzero.nl (klanten o.a.: Albert Heijn, Beiersdorf, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat)
  • Michiel Cornelissen van kode21.com (klanten o.a.: Philips, General Mills, ASN Bank)

Ze zijn alle drie lid van De Zwerm, netwerk van onafhankelijke duurzaamheidsprofessionals.

Praktische informatie

  • De masterclass is bestemd voor senior marketeers, brand- en communicatiemanagers en voor duurzaamheidsmanagers die marketingafdelingen actiever willen betrekken.
  • De masterclass vindt plaats in het prachtige pand, waarin De Zwerm gevestigd is: Grytte Bloemheuvel in Driebergen.
  • Er is ruimte voor maximaal 15 deelnemers per sessie. Meld je dus snel aan.
  • De organisatie houdt zich het recht voor de bijeenkomst te verzetten of te annuleren indien er minder dan 7 deelnemers zijn. De deelnemers krijgen bij annulering hun geld terug.
  • Bij annulering door een deelnemer tot vier weken voor de bijeenkomst, krijgt de deelnemer het gehele bedrag terug minus € 25,- administratiekosten. Na deze periode is een deelnemer het hele bedrag verschuldigd. Bij verhindering kan een deelnemer wel een vervanger zijn/haar plaats in laten nemen.
  • Neem voor meer informatie contact op met Bart Bruggenwirth (via 06 – 1492 6153 of bart@b-open.nl).

Aanmelden

Kaart wordt geladen...