Purpose, impact, duurzaam, maatschappelijk verantwoord, het maakt niet eens zoveel uit hoe je het noemt, maar betekenisvol ondernemen is de norm aan het worden. Niet alleen omdat je dat zelf zo graag wilt, maar omdat de maatschappij erom vraagt. En je klanten ook. Steeds meer, steeds vaker.
Ook de term B Corp zien we steeds vaker voorbijkomen. De meesten van ons weten wel dat dat een certificering is voor bedrijven en merken die betekenisvol ondernemen. Maar wat betekent het nou precies om een B Corp te zijn? Wat heb je eraan om het B Corp label te mogen voeren? En vooral: hoe verdien je die 80 punten die je nodig hebt om jezelf tot de B Corp-club te mogen rekenen?
Deze, en nog veel meer vragen, leggen we op 29 april voor aan drie Nederlandse B Corp-bedrijven van verschillende pluimage. Het jonge en rockende Holie (granola en hummus), het giga voedingsconcern Nutricia (babyvoeding en medische voeding) en het swingende reclamebureau Dawn. Wat betekent het voor deze bedrijven om betekenisvol te ondernemen in een snel veranderende wereld met groeiende uitdagingen voor mens, milieu en maatschappij? Ook B Lab Benelux – de organisatie achter de B Corp-certificering – schuift aan.
Dit live event, een coproductie van B Lab Benelux en Adformatie, is gratis te volgen. Je kunt je hier inschrijven.