XXImo Mobility biedt samen met Essent een one-stop-shop voor het opladen van elektrische auto’s: laadpalen, betaalopties, een Europees laadnetwerk en alle ondersteunende diensten vanuit één aanbieder.
Om een duurzame leefomgeving zonder CO2-uitstoot te realiseren moeten miljoenen auto’s in Nederland en België overgaan van vervuilende fossiele brandstoffen naar schone elektriciteit. Daarom slaan Essent en XXImo de handen ineen om elektrisch rijden bij klanten en hun werknemers te stimuleren en te vergemakkelijken.
In het partnership levert Essent, marktleider in de Benelux, de energie en de expertise over de installatie van laadpalen. innogy, het bedrijf waar Essent deel van uitmaakt, heeft al meer dan 24.000 oplaadpunten in twintig landen geïnstalleerd. In België en Nederland wordt dit nu opgestart.
Klanten van XXImo kunnen voortaan laadpalen kopen, onderdeel maken van een mobiliteitsbudget of opnemen in een leasecontract, inclusief MobilityCard met laadfunctie in heel Europa. Werknemers kunnen bovendien thuisladen via XXImo verrekenen met de werkgever. Laadpaalonderhoud en de 24/7 servicedesk maken het aanbod compleet.
Dankzij de samenwerking tussen Essent en XXImo wordt elektrisch rijden eenvoudig en op steeds meer plaatsen in Europa mogelijk. De zakelijke markt krijgt er een unieke totaalaanbieder bij die kennis van energiemarkt en van de mobiliteitsmarkt met elkaar combineert.
Schone energie
Stella Brenninkmeijer, Directeur Marketing Development & Digital bij Essent, licht toe: “Een groene leefomgeving vraagt om het verduurzamen van onze gehele energiebehoefte: ook onze vervoersmiddelen moeten schone energie gebruiken. Essent wil voor iedereen de nummer 1 in nieuwe energie zijn. De samenwerking met XXImo is daarom heel belangrijk voor ons. Het is een grote stap voorwaarts om de klimaatdoelstellingen van Parijs te realiseren en meer mensen in staat te stellen hieraan bij te dragen.”
Ook Patrick Bunnik, CEO bij XXImo, onderstreept het belang van deze nieuwe samenwerking voor de bestuurders van elektrische wagens: “Nu krijgen bestuurders van elektrische wagens vaak met verschillende bedrijven te maken voor de aankoop van hun laadpas, laadpaal, de plaatsing ervan, wanneer er een storing plaatsvindt of voor het verrekenen van het thuisladen. Dit is omslachtig en vormt een belemmering voor werknemers om naar elektrisch rijden over te schakelen. XXImo brengt alles onder hetzelfde webportaal met één centrale servicedesk en versimpelt zo de toegang tot elektrisch rijden aanzienlijk.”