Amega Groep – Ames – AA Lease, TopGrass, Mourik, YasBouw en de supportersvereniging van FC Dordrecht hebben ervoor gezorgd dat binnen twee weken na de lancering van de eerste klimaatneutrale wedstrijd in het Nederlands Betaald Voetbal het Matchoholic Stadion op 19 mei al volledig is uitverkocht.
De Energiek Dordt partners willen met de kaartjes voor deze bijzondere wedstrijd iedereen uitnodigen in Dordrecht en de Drechtsteden om samen de uitdaging aan te gaan de klimaatneutrale wedstrijd te realiseren. Een collectieve challenge gedurende het hele seizoen om ervoor te zorgen dat activiteiten voor, tijdens en na deze wedstrijd geen negatieve effecten hebben op het klimaat. Wat betekent dat voor de mobiliteit, catering en energie rondom deze wedstrijd? Welke lessen, nieuwe ideeën en initiatieven creëert dat voor de stad en de regio? Met deze gezamenlijke uitdaging in Dordrecht en de Drechtsteden willen wij duurzaamheidsdoelen versneld realiseren. Voor de club, de stad en de regio.
Reinier de Koning (Commercieel Directeur Ames Autobedrijf) en Marijn Bakker (Commercieel Directeur AA Lease) namens de initiatiefnemers: “De eerste klimaatneutrale wedstrijd in het Nederlands Betaald Voetbal vinden wij een prachtig initiatief dat alleen door samenwerking succesvol gaat worden. Door deze duurzaamheid challenge zal Energiek Dordt als samenwerking tussen het betaald voetbal, bedrijven, overheid, onderwijs en maatschappelijke organisaties in Dordrecht en de Drechtsteden verder worden geïntensiveerd. Hierdoor kunnen we het onmogelijke mogelijk maken. Voor onze toekomst én de volgende generaties.
Inmiddels zijn er al veel partijen betrokken zoals de supportersvereniging van FC Dordrecht, verschillende sponsoren/bedrijven, Duurzaamheidsfabriek, gemeente Dordrecht, Smart Delta Drechtsteden, Big Rivers, Bureau 2030, Energiek Dordt Foundation, Economic Development Board, HBO Drechtsteden, KNVB en de Keuken Kampioen Divisie om samen op zoek te gaan naar oplossingen, nieuwe ideeën en initiatieven