DS Smith, een toonaangevende leverancier van duurzame verpakkingsoplossingen, heeft de ‘Prime’-rating in duurzaamheid verkregen van stemadviesbureau Institutional Shareholder Services (ISS). Deze score wordt alleen toegekend aan bedrijven met een duurzaamheidsprestatie boven de sectorspecifieke drempel, wat betekent dat het bedrijf aan ambitieuze duurzaamheidseisen heeft voldaan.
De ISS-rating wordt beschouwd als één van de hoogste kwaliteitscriteria in de sector en analyseert het management van een onderneming op het gebied van duurzaamheid (zowel op milieu, maatschappelijk als bestuurlijk vlak) op basis van maximaal 100 beoordelingscriteria. De criteria worden voortdurend herzien aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten, technologische ontwikkelingen, regelgeving en het maatschappelijke debat.
Het bedrijf heeft onlangs een plaats verworven in de top 20% van vergelijkbare organisaties in de verpakkingsindustrie. Dit toont DS Smith’s inzet om de prestaties van de industrie als geheel tot een steeds hoger niveau te tillen. Hierbij gaat het om cruciale duurzaamheidsgebieden, zoals de levenscyclus van verpakkingen en het verantwoord inkopen van grondstoffen.
Vooroplopen in duurzaamheid
Tom Giddings, Sustainability Reporting Manager bij DS Smith, licht toe: “We zijn erg blij met de ‘Prime’-rating in duurzaamheid van het ISS. Eén van onze vier strategische doelen is om het voortouw te nemen op het gebied van duurzaamheid en dit soort beoordelingen helpen ons niet alleen om onze sterke prestaties te bewijzen, maar ook om gebieden te identificeren waarop we het nog beter kunnen doen. De ISS-rating weerspiegelt onze voortdurende inspanningen om onze duurzaamheidsstrategie te realiseren en onze prestaties te verbeteren, waardoor we voorop blijven lopen in duurzaamheid.”
Naast het leveren van duurzame verpakkingsoplossingen is DS Smith Europa’s grootste recycler van papier en karton. DS Smith recyclet meer materiaal, dan dat het nieuw materiaal op de markt introduceert. In lijn met DS Smith’s belofte om duurzaamheid centraal te stellen, is het bedrijf onlangs een samenwerking aangegaan met de Ellen MacArthur Foundation.