De Betere Wereld is een platform dat de consument wil laten zien dat genieten en het maken van bewuste keuzes prima samengaan. Het laat zien dat er al veel goede initiatieven zijn om meer draagvlak te creëren voor een betere wereld. Met een internetsite, een nieuwsbrief en een magazine (De Betere Wereld) wil het zoveel mogelijk mensen bereiken. Dus toen Almar Fernhout, uitgever van De Betere Wereld, benaderd werd door de Huishoudbeurs, was hij direct enthousiast: ‘Goed dat er dit jaar voor PUUR gekozen is. Samen met initiatieven zoals Earth Water, LLiNK, Ecologisch en Rootz kunnen we mensen op een leuke manier kennis laten maken met duurzaamheid!’. Fernhout kiest zijn samenwerkingspartners zorgvuldig uit. ‘De boodschap moet actueel zijn. LLiNK hoort hier helemaal bij en vult ons goed aan via het medium tv.’
Duurzame Stand
Samen met de organisatie Earth Water die 100% van de nettowinst doneert aan UNHCR (UN High Commissioner for Refugees), zal er geld ingezameld worden om waterprojecten te financieren voor de mensen die dit het hardst nodig hebben. De stand zelf is ook een unicum: het is de eerste duurzame stand ter wereld, helemaal opgebouwd uit bamboe. Ecologisch, de eerste duurzame bouwmarkt, zorgt hiervoor. Verder kunnen mensen lid worden van LLiNK. De omroep zal uitzenden vanaf de stand en aanwezig zijn met Bas Westerweel. Als klap op de vuurpijl maken mensen die op de Huishoudbeurs lid van LLiNKworden kans om een geweldige ‘3 op Reis’ te winnen.
Kortom: een informatief, actueel en inspirerend platform voor iedereen die een stap in de goede richting wil zetten, zonder daarbij alles te hoeven inleveren.