Ben jij er als de kippen bij? De Vegetarische Slager lanceert een eigen collectie! Zachte hoodies, t-shirts, beanies en joggingbroeken – met deze items kom je de koude (winter)dagen volledig in stijl door. De items zijn voorzien van teksten die De Vegetarische Slager eigen zijn, zoals Sacrifice Nothing, Bofkip en Gelucksvogel: een eigenzinnige link naar de missie van De Vegetarische Slager. Voor wie nog op zoek is naar een passend cadeau voor de feestdagen: de matching Gelucksvogel en Bofkip-set zijn hier perfect voor! Zo verenig je alle vleesliefhebbers in stijl bij het kerstdiner.
Na vele verzoeken vanuit fans, lanceert De Vegetarische Slager de exclusieve kledinglijn online, via online platform Amazon. Waar voorheen de merchandise-items exclusief te verkrijgen waren bij pop up-restaurant De Vleesch Lobby, zijn deze nu voor iedereen in Nederland en België te bestellen. Dé manier om te laten zien dat je de Plantaardige Voedselrevolutie – op iconische wijze – een warm hart toedraagt.
Vegan collectie
De volledige collectie is vegan én Fairwear gecertificeerd. Ook zijn de items gemaakt van biologisch katoen en gerecycled polyester, volgens de GOTS-standaard. Daarnaast zijn ze PETA approved. Een dierzame keuze dus.
De collectie bestaat uit t-shirts, hoodies, sweaters, beanies en joggingbroeken. Alle items zijn vanaf week 48 beschikbaar via Amazon. De Vegetarische Slager omschrijft de collectie als een ode aan de liefhebbers van het nieuwe vleesch en aan iedereen die bijdraagt aan de missie van het merk.
Voedselrevolutie
Het is de missie van De Vegetarische Slager om het dier uit de voedselketen te halen met vleesidentiek plantaardig vleesch. Gemaakt door vleesliefhebbers, voor vleesliefhebbers. “Door te kiezen voor plantaardig vleesch, creëren we een win voor iedereen: de vleesliefhebbers, dieren én het klimaat, aldus Alexandra Knoef, Country Business Lead bij De Vegetarische Slager. “We geloven dat je niets hoeft te laten schieten: Sacrifice Nothing. Dit credo is ook op de merchandise terug te vinden.”
Vanaf oprichting in 2010 laat De Vegetarische Slager zien dat vleesliefhebbers niets hoeven op te offeren als ze de stap maken naar meer plantaardige voeding. De vleesrijke tradities kunnen blijven, evenals de smaack en de textuur. Dankzij het assortiment van het merk is het makkelijker de switch te maken van dierlijke naar plantaardige producten.