Welke sociaal ondernemende initiatieven hebben nu écht impact? Welke maatschappelijke vraagstukken worden er deze dagen écht opgelost? Met pitchwedstrijd De Tienduizend gaan de advocaten en belastingadviseurs van Bruggink & Van der Velden Advocaten Belastingadviseurs (BvdV) op zoek naar slimme denkers én doeners. Deelname aan De Tienduizend staat open voor alle jonge sociale ondernemers en initiatiefnemers die een bestaand maatschappelijk probleem op een vernieuwende, duurzame en inspirerende manier willen aanpakken en daarmee impact creëren in de wereld om hen heen.
“Maatschappelijke vraagstukken op het gebied van gezondheid, veiligheid, klimaat en welzijn zijn aan de orde van de dag. Dat geeft uitdagingen, maar biedt ook kansen. Aan mensen en organisaties die op ondernemende wijze deze uitdagingen aangaan, in welke omvang dan ook. Die plannen maken om de maatschappij te veranderen, te verbeteren, te verduurzamen. Juist naar dat soort mensen en organisaties gaan wij op zoek met De Tienduizend”, aldus Carla Zillig van BvdV. “Bij ons gaat het er anders aan toe dan in de branche gebruikelijk is. Vanuit de Semco-stijl wordt onze organisatie democratisch, transparant en op basis van vertrouwen gerund. Alle medewerkers hebben een gelijke stem in zakelijke beslissingen en profiteren ook direct van het succes ervan. In het kader van ons tienjarig bestaan willen we sociaal ondernemende ideeën en initiatieven in onze omgeving stimuleren. Mensen ertoe aanzetten om dat soort plannen te ontwikkelen én daadwerkelijk uit te voeren. Daarom organiseren we pitchwedstrijd De Tienduizend.”
Wedstrijdtraject
Aanmelden voor De Tienduizend kan t/m 5 december 2016 via de website www.detienduizend.nl. Uit alle aanmeldingen worden maximaal tien deelnemers geselecteerd die een aantal aanvullende vragen over hun initiatief of idee krijgen voorgelegd. Vervolgens kiest de organisatie vijf deelnemers die hun plannen tijdens de finale op 16 februari 2017 mogen pitchen voor de jury en publiek. De winnaar wordt beloond met € 10.000 voor de uitvoering van zijn plannen en ontvangt fiscaal en juridisch advies.
BvdV
BvdV is een Utrechts advocaten- en belastingadvieskantoor dat juridisch en fiscaal advies geeft over diverse onderwerpen. Met een gezonde dosis ondernemingsgeest worden complexe vraagstukken simpel gemaakt. De organisatie van BvdV is gestoeld op de beginselen van de Braziliaan Ricardo Semler, waarbij autonomie, transparantie en vertrouwen centraal staan. Het kantoor is het eerste Europese en tot nu toe het enige Nederlandse advocaten- en belastingadvieskantoor dat is gecertificeerd als B Corp; een internationaal netwerk van bedrijven (zoals Patagonia, Ben & Jerry’s, Triodos en Tony’s Chocolonely) dat mensen inspireert om ondernemerschap in te zetten voor een duurzamere wereld.