Door het toevoegen van een groen label met een bij kunnen klanten bij De Bijenkorf makkelijker producten herkennen met een duurzamer karakter. Er zijn al meer dan 1.000 producten met het duurzaamheidslabel te vinden in de winkels en de webshop.
Naast het toevoegen van nieuwe duurzamere merken heeft de Bijenkorf als onderdeel van Selfridges Group het G-7 Fashion Pact ondertekend, waarin nieuwe doelen op het gebied van duurzaamheid worden gesteld.
Het duurzaamheidslabel heeft betrekking op arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn, of een combinatie daarvan. Bijvoorbeeld tegen een eerlijke prijs voor alle betrokkenen gemaakt, biologisch, gerecycled, milieuvriendelijk of diervriendelijk. Producten en materialen die aan (een deel van) deze criteria voldoen, zijn vaak voorzien van een wereldwijd geaccepteerd keurmerk, zoals GOTS voor katoen, GRS voor gerecyclede materialen en UTZ voor duurzaam verbouwde koffie en cacao.
Giovanni Colauto, CEO de Bijenkorf: “We vinden het belangrijk om meetbare doelen op het gebied van klimaat, biodiversiteit en oceanen zoals vastgelegd in het G-7 Fashion Pact te steunen. Dit is een van de initiatieven waarmee wij bijdragen aan een groene toekomst.”
Joost de Bont, Sustainable Business Officer de Bijenkorf: “Het introduceren van het duurzaamheidslabel is een mooie stap op het gebied van duurzaamheid. Bij de Bijenkorf is service van groot belang. Door het opvallende groene label kunnen klanten in de winkels en op de website gemakkelijk duurzamere producten vinden.”
Noot: De Bijenkorf is partner van het 19de Nationaal Sustainability Congres op 7 november en verzorgt een inhoudelijke sessie.