Bol.com is door ABN AMRO uitgeroepen tot Nederlandse Retailer of the Year 2019-2020. De award voor Sustainable Retailer werd binnengesleept door cosmeticamerk Lush.
De prijzen werden gisteravond tijdens een gala in Santpoort uitgereikt door ABN AMRO en initiatiefnemer Q&A. In de
afgelopen maanden stemden consumenten op hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘Webshop Awards the Netherlands’.
De award voor Sustainable Retailer werd uitgereikt door een jury, bestaande uit Henk Hofstede (sector banker retail commercial clients, ABN AMRO), Mark Veldkamp (commercial director, Q&A), Hanneke van de Vijfeijke (sustainability leader, IKEA), Sanne Bogaarts (manager csr, Lidl), Erwin van Overbeek (manager large enterprise network, MVO Nederland), Meike Koster (marketing & communications manager, Max Havelaar), Marlot Kiveron (sustainability manager, Ace&Tate) en Marcel ten Holte (eigenaar, RetailTrends Media).
De andere genomineerden waren Ekoplaza, HEMA, Fairphone en MUD Jeans.