Columns / interviews

Paul Nillesen (PwC): ‘CEO: onderschat de energietransitie niet’

CEO’s maken zich zorgen over de huidige staat van de wereld. In de bestuurskamer heerst onrust over...

Andries Feikema: ‘DSM’s duurzame procurement-transformatie: 5 lessons learned’

DSM heeft met behulp van het SAP Business Network en SAP Ariba zijn wereldwijde indirecte procur...

Rachelle Meijers (Kirkman Company): ‘Koploperskeurmerk B Corp krijgt nieuwe...

Wat hebben Tony’s Chocolonely, Triodos Bank, Snappcar en Kirkman Company met elkaar gemeen? Deze vi...

Danielle Koenen (Royal Smit & Zoon): ‘Vegan leer is...

‘Leer is een verzamelnaam voor bewerkte dierenhuiden en die zijn per definitie allesbehalve veganis...

Paul Polman: ‘2023: Can leadership levels rise faster than...

We know the world’s in trouble. The right leadership can get us out Have you noticed how many of th...

Antoinette Sprenger (IUCN NL): ‘Wetsvoorstel verantwoord ondernemen beschermt ook...

Komende woensdag wordt de initiatiefwet Verantwoord en Duurzaam Internationaal Ondernemen (IMVO) besp...

Hugo Houppermans (Anders Reizen): ‘Weet jij al hoeveel CO2...

Wat wordt van werkgevers verwacht? Het is je vast niet ontgaan: er komt een wet aan die werkgevers ve...

Mark Aink: ‘Regeneratieve landbouw initiatieven agromultinationals vragen om samenwerking’

Deze week werd een kritisch artikel geplaatst op LinkedIn en BNN/VARA door Tosca Peschier en Ronald...

Duurzaamheidsclaims: communiceer alleen wat écht klopt

Beter voor de planeet! Een duurzamere keuze! Wanneer u een duurzaam voedingsmiddel ontwikkelt of op d...

Johannes Alderse Baas (mtrl.bike): ‘Alles staat in het teken...

ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Johannes Alderse Baas, eigenaar van mtrl.Bike. Mtrl...

Milad Golkaram (TNO): ‘Circulaire economie door kwantificering van kunststofkwaliteit’

Hoe zou het zijn als gerecyclede polymeren op hun kwaliteit kunnen worden gescheiden in plaats van op...

Frits van den Bos (GS1 Nederland): ‘Je producten zijn...

Consumenten letten steeds meer op de duurzaamheid van merken en producten bij hun aankoop. Meer dan b...