Columns / interviews

Column Liesbeth Gort (directeur FSC Nederland): ‘Use it or...

Eerlijk is eerlijk, het was even slikken toen Greenpeace International aankondigde haar lidmaatschap ...

Interview met Ruud Zanders, co-founder van Kipster

Deze maand in ‘Naast Hendrik’ het tweede gesprek in een serie van 6 inspiratie-interviews...

Column Jan Jonker: ‘Mag het ietsje meer zijn?’

En hoever bent u? Al van ’van het gas los’ of hard aan het werk om dat te realiseren? Het kan u t...

Column: ‘Een duurzaam foodproduct maken, da’s best pittig’

“Als je jaren achterin met duurzame ondernemers te maken hebt, word je onvermijdelijk besmet met he...

Column Annemarije Tillema: ‘Geloofwaardig communiceren over duurzaamheid’

Vandaag de dag is het belangrijk om duurzaamheid te verankeren in organisaties. Duurzaamheid behoort ...

Column ‘Duurzame online retail: van noodzakelijk kwaad naar kans’

Vorig jaar kochten we in Nederland voor 22,5 miljard euro online. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt...

Column Huib Burggraaf: ‘Duurzaam verpakken begint met goede voorlichting’

De verpakking krijgt tegenwoordig veel meer aandacht dan vroeger, maar deze aandacht is zowel positie...

How to Put Human Rights at the Heart of...

Leading CEOs and investors have realized that sustainable business depends on a sustainable world. Th...

Interview met Olivier Vanden Eynde, oprichter Close the Gap

Close the Gap’s Founder and Managing Director Olivier Vanden Eynde is éen van de vijf finalisten v...

Column: ‘Circulariteit: niets doen jeukt nog meer’

De circulaire economie is volop in het nieuws. Velen beschouwen circulariteit als ‘jeukwoord’ Ech...

Column: ‘Maatschappelijk verantwoord ondernemen is wel degelijk lonend’

De Tilburgse hoogleraar bedrijfsethiek Wim Dubbink vindt dat overheid drie fundamentele denkfouten ...

Column: ‘Duurzaam ondernemen begint met duurzaam naar je werk...

41% van werkend Nederland woont binnen een straal van 7,5 kilometer van hun werk. Ondanks dit gegeven...