Columns / interviews

Michel Schuurman (MVO Nederland): “Ondernemen in de nieuwe economie:...

Minder stikstof, een inclusieve werkvloer, CO2-arm (lucht)transport. We vinden het allemaal belangrij...

Jan Jonker: “Inclusief bankieren: zullen we appen?”

Het voortbestaan van de natuur is misschien wel het belangrijkste voor het overleven van onze planeet...

Maarten Guijt (Lenovo): “Duurzaamheid – niet omdat het moet,...

Binnen de IT-sector besteden we veel energie aan het ontwikkelen van innovatieve producten die het le...

Nicholas Ninaber van Eijben over het succes en de...

Miljoenen teenslippers worden er verkocht in Afrika. De gebruikte exemplaren worden weggegooid en kwa...

Rutger Hoekstra: “Planeet als startpunt van nieuwe welvaartsindicator”

Het cijfer dat onze economie meet, het bruto binnenlands product (bbp) is een heel belangrijke maatst...

Peter Bakker (WBCSD): “From purpose to action: making the...

The recent Business Roundtable Statement on the Purpose of a Corporation recognizes that companies ...

Frans van Houten (CEO Philips) over maatschappelijke verantwoordelijkheid bij...

Philips CEO Frans van Houten was afgelopen zondag (8 september) te gast bij TV-programma Buitenhof. H...

Roeland van Delden: “Hoe Leadax lood de wereld uithelpt”

Alles klopt: een volledig circulair product dat ook nog eens lichter en goedkoper is dan het vervuile...

Geanne van Arkel: “Zes lessons learned om snel klimaatneutraal...

Klimaatneutraal produceren, of zelfs CO2 onttrekken aan de atmosfeer? Ambitieuze klimaatdoelstellinge...

Annemarije Tillema (Sustainable Brand Index NL): “Slowbalisation”

Het mooie van er even tussenuit zijn, is dat je leert loslaten, uitzoomen en probeert te achterhale...

Marco Reijnders (Forbo Flooring): “Met duurzaam vloertransport is veel...

Bij duurzaamheid denken veel mensen aan producten die duurzaam gemaakt zijn van natuurlijke, duurzame...

Marijn Meijers (UvA): “Hoe duurzaam consumeren juist voor negatieve...

Consumenten maken zich zorgen over het milieu en geven dan ook steeds meer geld uit aan duurzame prod...