Columns / interviews

Frida Emilsson (Worldfavor): ‘Tijd voor actie: de belangrijkste conclusies...

Het laatste nieuws van de Verenigde Naties onthult de harde realiteit over de gesteldheid van ons kli...

Henk Simons IUCN): ‘Inspanningen voor meer biodiversiteit kunnen niet...

Ruim honderdvijftig Nederlandse organisaties hebben een actieagenda opgesteld met toezeggingen over h...

Piet Sprengers (ASN Bank): ‘Rijksbegroting 2022: wie krijgt de...

De rijksbegroting voor 2022 is cruciaal voor de aanpak van een aantal grote maatschappelijke vraagstu...

Sander den Blanken (BAM Infra Nederland): ‘Piek en dalen...

Afgelopen zomer heb ik doorgebracht op een van onze prachtige Waddeneilanden. Heerlijk uitwaaien en g...

Matthijs Bobeldijk: ‘4 tips als je gaat impact ondernemen’

Denk jij erover om als ondernemer te starten omdat je de wereld wilt verbeteren? Dan ben je niet de e...

ClimatePartner: ‘Inzichten in Klimaatactie: Wat maakt een hoogwaardig CO2-compensatieproject?’

Een ambitieuze zakelijke klimaatstrategie kan een uitdaging zijn. Je hebt de emissiebronnen van je be...

Herman Mulder (voorzitter SDG-Nederland) over duurzaamheid en technologie in...

Hoe kunnen de SDG’s en een bredere welvaart samengaan met technologie(ontwikkeling) in de toeko...

Jasper Visser (Stichting 2030): ‘Circulair in de sleutelstad’

De Nederlandse economie moet in 2050 circulair zijn. In september onderzoeken we in Leiden welke bijd...

Impact Update september 2021 met Folkert van der Molen

Als oprichter van het Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen (www.Duurzaam-Ondernemen.nl) ziet Folk...

Paul van Ruiten en Elise Vonk: ‘Impact creëer je...

‘We zijn van mening dat de duurzaamheidsmanager nog steeds onmisbaar is binnen bedrijven. Maar dat ...

Heidi van Eijk (Reductify): ‘Shared value door optimalisatie retouren’

Online winkelen, we doen het allemaal. En tijdens de corona crisis zijn we massaal nóg meer online g...

Jennifer Nelen (PwC): ‘Een duurzame toekomst voor duurzame mode...

Uit onderzoek van PwC blijkt dat de belangstelling voor duurzame mode onder consumenten is toegenomen...