Het Europese modemerk C&A heeft een nieuwe lente/zomercollectie voor 2023 gelanceerd, gemaakt met Recover™, een hoogwaardige gerecyclede katoenvezel die uit textielafval wordt geproduceerd.
De collectie is het resultaat van het 4-jarig strategisch partnerschap dat de twee bedrijven vorig jaar zijn aangegaan, met als doel om gerecycled katoen centraal te stellen in een duurzamere mode-industrie. Bestaande uit jeugdige garderobeartikelen in zeven stijlen, waaronder gebloemde basis T-shirts, vesten met kant en topjes met spaghettibandjes, bevat elk kledingstuk 20% Recover™ gerecyclede katoenvezel. De kleding is verkrijgbaar in de Europese winkels of online.
Dit is het meest recente resultaat van de langdurige samenwerking waarin zowel Recover™ als C&A hun inzet voor circulariteit verdubbelen door het gebruik van gerecyclede grondstoffen aan krachtige educatieve boodschappen te koppelen. De nieuwe collectie, en de bijbehorende campagne, is een nieuwe stap op weg naar het informeren van consumenten over circulaire mode en het aanbieden van stijlvolle en betaalbare opties.
Alejandro Raña, Chief Business Development Officer bij Recover™, verklaarde: “De samenwerking met wereldmerken zoals C&A zorgt ervoor dat onze doelstelling van circulaire mode op schaal tot uiting komt, zodat wij aan de noodzakelijke vraag om een blijvende impact op de industrie te hebben, kunnen voldoen.”
Suzanne McKenna, Chief Range and Sustainability Officer bij C&A Europa, verklaarde: “Het inzetten van innovatie en hoogwaardige gerecyclede materialen beter beschikbaar maken is een belangrijke stap naar een circulaire economie. Onze nieuwste samenwerking met Recover™ toont ons engagement om tegen 2028 bij 7 van de 10 producten het principe van circulariteit toe te passen.”