Vanaf vandaag zet Albert Heijn bonen en peulvruchten extra in de spotlights met nieuwe producten, frisse designs en heel veel voordeel. AH Terra, het plantaardige eigen merk assortiment, wordt uitgebreid tot 350 producten en Albert Heijn komt met veel inspiratie voor het koken met bonen en peulvruchten. Door het makkelijker, aantrekkelijker en voordeliger te maken om met bonen en peulvruchten te koken geeft Albert Heijn dit assortiment een welverdiend podium.
Linzen, sojabonen, kikkererwten; bonen en peulvruchten zijn in trek. Rijk aan eiwitten, supergezond en vooral lekker en veelzijdig in de keuken. Albert Heijn vernieuwt het bonen- en peulvruchtenassortiment als onderdeel van de eiwittransitie: de verschuiving van dierlijke naar plantaardige eiwitten. Plantaardige voeding heeft een lagere milieu-impact, vraagt minder land en water en kan makkelijker worden opgeschaald. Albert Heijn streeft ernaar dat in 2030 60% van de verkochte eiwitten plantaardig is.
“Nederland is klaar voor een plantaardiger leefstijlpatroon”, aldus Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising en sourcing bij Albert Heijn. “Uit onderzoek blijkt dat de helft van de Nederlanders ervoor openstaat om minder vlees te eten. Daarnaast adviseert het Voedingscentrum ons allemaal om minstens 150 gram peulvruchten per week te eten. We maken het daarom voor klanten nog makkelijker, lekkerder en voordeliger om te koken met bonen en peulvruchten. We komen met heerlijke nieuwe producten, mooie nieuwe designs en heel veel inspiratie.”
AH Terra uitgebreid
Alle eigen merk bonen en peulvruchten worden toegevoegd aan het AH Terra assortiment en zijn vanaf nu in één schap te vinden. Nadat AH Terra, het prijswinnende eigen merk plantaardige producten, in september 2023 werd geïntroduceerd, telt dit assortiment nu ruim 350 producten. Hiermee heeft Albert Heijn het grootste en meest gevarieerde eigen merk assortiment plantaardige producten. Met vijf nieuwe verspakketten (AH Verspakket Curry Masala, AH Verspakket Falafel met groente en knoflooksaus, AH Verspakket Prinses op de erwt, AH Gesneden verspakket Falafel bowl, AH Gesneden verspakket Black bean noodles), zakken met bonen in saus en nieuwe, gekruide peulvruchten maakt Albert Heijn het daarnaast nog makkelijker om plantaardig te koken.
Alle eigen merk bonen en peulvruchten van Albert Heijn hebben een nieuw design gekregen om ze aantrekkelijker te maken. Het wordt daarnaast een stuk voordeliger om plantaardig te koken: klanten met AH Premium krijgen 10% korting op AH Terra en ruim 20% van dit assortiment is onderdeel van Prijsfavorieten. Tot slot komt Albert Heijn in de eerste week van maart met heel veel extra voordeel op dit assortiment.
Inspiratie: ‘Bonenpower’ en ‘Ik heb een boon gepakt’
Niet alleen met het vernieuwde en verbrede assortiment, maar ook door het bieden van veel inspiratie zet Albert Heijn de komende periode bonen en peulvruchten flink in het zonnetje. In de Allerhande en via QR-codes op de producten kunnen klanten nieuwe recepten vinden om te koken met bonen. Met de speciale Allerhande-editie ‘Bonenpower’ wordt daarnaast het verhaal van bonen en peulvruchten verteld. Tot slot lanceert Albert Heijn een ludiek bonenlied genaamd ‘Ik heb een boon gepakt’: een eerbetoon aan de boon die laat zien dat het koken met (en het eten van) bonen en peulvruchten één groot feest is.