Auteur(s): Bart Brüggenwirth
Publicatie: juni 2017
Prijs: € 29,50
Taal: Nederlands
De maatschappelijke betekenis biedt bedrijven nieuw perspectief om voorbij hun verantwoordelijkheid te denken en om positieve veranderingen te versnellen. Door het merk, mensen én maatschappij met elkaar te verbinden, bouwen ze sterke(re) merken voor een betere wereld. Dit boek laat je zien dat de maatschappelijke betekenis een essentiële bouwsteen voor een eigentijdse positionering is. Het schetst hoe marketing en mvo elkaar beïnvloeden. In negen praktijkcases delen change agents van onder andere Eneco, Unilever, Triodos Bank en DSM hun afwegingen, ervaringen en tips. De ‘open branding roadmap’ reikt je de tools aan om zelf aan de slag te gaan.
Dit boek is bedoeld voor ondernemers en professionals in marketing, branding, communicatie en mvo die een sterker merk willen bouwen én willen bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen. Het boek is ook geschikt voor studenten op commerciële opleidingen in het hoger onderwijs. Docenten kunnen extra materiaal via docenten@vakmedianet.nl aanvragen.
Bart Brüggenwirth wil de kracht van marketing benutten om positieve veranderingen te realiseren. Hij heeft ruime ervaring in marketing, merken- en communicatiemanagement, onder andere bij SCAN Management Consultants en Grey Advertising , waar hij voor uiteenlopende nationale en internationale bedrijven werkte. In 2003 richtte hij b-open op. Daarmee was hij een van de pioniers in Nederland op het gebied van duurzame marketing.