Auteur(s): Gerrit Piksen
Publicatie: november 2020
Prijs: € 24,95
Taal: Nederlands
Wie in de toekomst relevant wil blijven biedt klanten meer dan alleen een goed product tegen een prima prijs. Een exceptionele Customer Experience (CX) én een Sustainable Experience (SX), daar kan je het onderscheid mee maken. Bedrijven en organisaties die – naast een goed product tegen een prima prijs – in beide aspecten uitblinken hebben de beste overlevingskansen. Zij zijn de Xceptionals. MarketResponse heeft sinds 1985 ervaring in Customer Experience en doet sinds 2007 continu onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.
Dit boek bundelt de inzichten die dat oplevert en schetst het nieuwe speelveld van klantvriendelijkheid. Dat biedt inspiratie en praktische informatie om elk bedrijf Xceptional te maken. Daarnaast vertellen ceo’s en topmanagers openhartig over hun overlevingsstrategie op het vaak glibberige pad naar optimale klantbeleving in combinatie met duurzaamheid.
Onder andere Pieter Zwart van Coolblue, Frans Goenee van De Efteling en Erik Leebeek van Plus Supermarkt onthullen hoe zij het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland werden. Ook komen bedrijven aan het woord die vanuit de Sustainable Experience zijn opgericht, zoals de Vegetarische Slager, The Color Kitchen en MUD Jeans. Daarnaast geeft Roel Welsing van de Apenheul een kijkje in zijn keuken. Hij stond samen met Gerrit aan de wieg van het Xceptional model. Meet the Xceptionals combineert wetenschappelijk onderzoek met de praktijk van alledag. Dat levert de beste bouwstenen en tips op om ook Xceptional te worden. En mogelijk het volgende Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.