Auteur(s): Ariane Roos en Joris van Zoelen
Publicatie: november 2023
Prijs: € 22,99
Taal: Nederlands
Hoe high-impactorganisaties de wereld van morgen veranderen en verbeteren
Impactorganisaties willen de wereld van morgen veranderen. Ze pakken de grote problemen aan, zoals het opwarmende klimaat, groeiende ongelijkheid, plasticsoep en gezondheidsvraagstukken. En ze verdienen er ook nog geld mee. Denk aan bedrijven als Too Good To Go, Tony’s Chocolonely en Seepje.
En nu dan beantwoordt de vraag hoe je jouw organisatie kunt veranderen om ook positieve impact te maken. Het legt uit hoe je je purpose vindt en belangrijker: hoe je die in de praktijk brengt. Woorden op papier zijn mooi, maar het gaat erom dat jouw team en medewerkers het begrijpen en geïnspireerd zijn om je te volgen.
Het doel is om vanuit een gezond bedrijf, met aantrekkelijke groei, te werken aan de wereld van morgen.
Ariane Roos studeerde als ruimtevaartingenieur af bij Wubbo Ockels, die als geen ander duidelijk kon maken hoe fragiel het ecosysteem is dat wij onze planeet noemen.
Joris van Zoelen kreeg de kracht van idealistisch gedreven business al met de paplepel ingegeven. Ze zijn beiden partner bij organisatieadviesbureau Synergie. Gedreven om van business for good de norm te maken vanuit de krachtige overtuiging: het kan wél! Ze laten zien dat elke organisatie een impactorganisatie kan zijn. Dat begint bij het krachtigste instrument dat mensen hebben: samenwerken op gedeelde dromen. Ariane en Joris delen de inzichten en ervaringen die zij binnen en buiten Synergie hebben opgedaan om handvatten te bieden aan iedereen die de stap wil zetten naar ondernemerschap dat de wereld beter achterlaat.