Auteur(s): Henk Volberda
Publicatie: september 2022
Prijs: € 29,50
Taal: Nederlands
Hoe maatschappelijk bewust zijn Nederlandse ondernemingen? Twee op de drie ondernemingen bestaan alleen op basis van economische motieven. In een tijdperk waarbij de negatieve impact van ondernemingen op de maatschappij onder een vergrootglas ligt, is het essentieel dat ondernemingen aantonen dat zij niet het probleem vormen, maar juist een belangrijk deel uitmaken van de oplossing om de wereld een stukje beter te maken. Ondernemingen met een purpose kiezen een maatschappelijk doel als fundament van de onderneming en stellen een winstgevend businessmodel daaraan ten dienste. Dit boek vertelt u hoe ondernemingen een purpose ontwikkelen, waarom ze dit doen en wat het hen oplevert. Het laat zien hoe ondernemingen hun nieuwe rol in de maatschappij proberen in te vullen zonder de economische belangen uit het oog te verliezen.
’De winst van purpose’ geeft een concreet stappenplan dat bestuurders, managers en medewerkers handvatten biedt om een eigen purpose in hun onderneming vorm te geven.