Auteur(s): Hugo von Meijenfeldt
Publicatie: augustus 2021
Prijs: € 22,48
Taal: Nederlands
De meeste Nederlandse ondernemingen zijn gemotiveerd om hun bedrijfsdoelen te verduurzamen. Daarmee verzekeren ze hun continuïteit, risicoanalyse en integriteit, voor zichzelf, de klanten en de overheid. Dit boek legt duidelijk uit hoe ondernemingen kunnen verduurzamen zonder inzet van veel extra geld, kennis, menskracht en concurrentiegevoelige informatie.
“Bedrijfsdoelen verduurzamen” geeft een samenhangend, geïntegreerd beeld, in plaats van een onoverzichtelijke lijst van regelgeving, normalisatie, subsidies en belastingen. Het taalgebruik in het vakgebied wordt uitgelegd, en Nederlandse termen vervangen zoveel mogelijk het Engels jargon (impact, social responsibility, due diligence, etc.). Daarnaast wordt helderheid gegeven over de termijn waarbinnen je je doelen kunt bereiken, en onterechte veronderstellingen worden weggenomen.
Hugo von Meijenfeldt was topjurist en topmanager bij het Milieuministerie. Daarna was hij voor Nederland de eerste Klimaatgezant, Consul-Generaal in San Francisco en de eerste Nationale SDG Coördinator. Bij UN Global Compact gebruikt hij zijn opgedane alomvattende en doelgerichte visie om bedrijven ambitieuze duurzame doelen te helpen stellen en realiseren. Deze publicatie is hier het resultaat van.