Auteur(s): Lars Moratis en Marc van der Veen
Publicatie: februari 2010
Prijs: € 39,75
Taal: Nederlands
Bestel nu online rechtstreeks bij de uitgever.
Een bank adviseert klanten om niet teveel te lenen, een oliemaatschappij investeert in zonne-energie, een bierbrouwer voert campagne tegen overmatig alcoholgebruik en de textielsuper controleert haar toeleveranciers op kinderarbeid. Het lijkt te mooi om waar te zijn en het heet Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).
Dit boek bevat bijdragen van bedrijven zelf en van auteurs die vanuit heel verschillende invalshoeken schrijven over MVO. Waarom doen zoveel bedrijven aan MVO? Hoe past het in de ondernemingsstrategie? Wat zijn de belangrijkste normen waaraan een bedrijf moet voldoen? Kan MVO ook worden ingevoerd in het MKB? Wat is de rol van de overheid? Zijn consumenten wel geïnteresseerd? Aan welke eisen moet een MVO-verslag voldoen? Dit ‘Basisboek MVO’ behandelt al deze onderwerpen vanuit een zakelijk perspectief.
Het boek is geschreven voor studenten van managementopleidingen en is ook een inspirerende inleiding voor managers die in de praktijk met MVO aan de slag willen. Het geeft een overzicht van de theorie, belangrijke trends en normen op het terrein van MVO. Het bevat ook veel praktische voorbeelden en interviews met de smaakmakers op het gebied van MVO in Nederland.
herziene druk 2010 (september 2006)