Kornuit staat voor duurzaam. Het pilsmerk stapt daarom over op duurzame Point of Sale (POS) materialen voor de presentatie van haar bier op de winkelvloer. Middels uiteenlopende projecten wil Kornuit bijdragen aan een betere en schonere wereld met minder afval. Om het belang van duurzaamheid nadrukkelijk onder de aandacht te brengen, krijgen consumenten vanaf vandaag bij aankoop van een krat Kornuit twee paar sokken, gemaakt van gerecyclede visnetten.
Merlinde Warners, Brand Activation Manager: “Het verhaal van Healthy Seas, van visnet tot sok, maakte ons enthousiast. Voor Kornuit hebben we ons ten doel gesteld toe te werken naar de inzet van duurzame POS-materialen en tevens 100% circulaire verpakkingen (no single used plastics) in 2021. We dagen onszelf daarbij uit en durven te experimenteren. Vorig jaar hebben we een nieuw krat voor Kornuit op de markt gebracht, gemaakt van 100% plastic consumenten afval. En ook het plastic folie van onze sixpacks is volledig gemaakt van gerecycled plastic. Maar we kijken verder dan alleen onze eigen producten. We kijken ook naar de samenwerking met onze partners en de presentatie van Kornuit op de winkelvloer.”
Zo biedt Kornuit onder meer circulaire (hardcup) drinkbekers voor gebruik op festivals en heeft het eerder Kornuit zonnebrillen (montuur gemaakt van ECO tarwestro) en Kornuit openers (gemaakt van gerecyclede bierfusten) als POS-materiaal in de markt gezet.
Van afval naar nieuw product
Vanaf vandaag krijgen consumenten bij aankoop van een krat Kornuit een 2-pack witte Kornuit sportsokken (zolang de voorraad strekt). Deze zachte, comfortabele sokken zijn gemaakt van op de zeebodem achtergelaten visnetten. In zee zijn deze netten schadelijk voor het zeeleven. De visnetten worden door Healthy Seas opgedoken, omgezet naar 100% duurzame nylon en verder verwerkt tot sokken. Deze Kornuit Healthy Seas sokken zijn in een beperkte oplage verkrijgbaar bij supermarkten en slijterijen door het hele land.