Bierbrouwerij AB InBev wil samenwerken met Nederlandse startups om grote uitdagingen op het gebied van duurzaamheid en verantwoord drinken op te lossen. Startende bedrijven kunnen zich tot 30 oktober aanmelden voor het ‘100+ Accelerator’ programma. In het programma kunnen starts-up hun oplossingen implementeren in het wereldwijde AB InBev netwerk, onder meer op de thema’s recycling, CO2 reductie, hernieuwbare energie en terugdringen van onverantwoorde bierconsumptie. Met het programma zet de brouwer de volgende stap haar ambitieuze wereldwijde 2025 doelstellingen voor duurzaamheid en verantwoord drinken te realiseren, waaronder 100% circulaire verpakkingen.

Wilco Heiwegen, woordvoerder van Bierbrouwerij AB InBev: “Wereldwijde vraagstukken rond duurzaamheid en verantwoord drinken kunnen we alleen samen oplossen. Daarom zoeken we startups die werken aan maatschappelijk relevante en schaalbare oplossingen op deze thema’s. Ambitieuze startups die hun maatschappelijke impact willen vergroten krijgen de kans hun oplossingen uit te rollen binnen ons netwerk. We financieren de startups met bijna 100.000 euro en begeleiden ze intensief gedurende het programma. Het programma biedt echt een unieke kans voor startups om oplossingen op te schalen.”

Bierbrouwerij AB InBev heeft ambitieuze 2025 wereldwijde doelstellingen als het gaat om duurzaamheid en verantwoord drinken. Zo wil de brouwer dat in 2025 wereldwijd alle verpakkingen 100% circulair zijn en dat alle aangekochte elektriciteit afkomstig is uit 100% hernieuwbare bronnen. Daarnaast investeert de brouwer volop in elektrificatie van transport. Op het gebied van verantwoord drinken is een van de doelstellingen dat in 2025 wereldwijd 20% van al het verkochte bier alcoholvrij of laag-alcoholhoudend is. Eerder dit jaar introduceerde de brouwer Leffe Blond 0.0% in Nederland, het allereerste alcoholvrije abdijbier van Nederland.

Inschrijven voor het 2020 100+ accelerator programma is mogelijk tot 30 oktober 2019. Voor meer informatie zie https://100accelerator.com

Noot: AB InBev is partner van het 19de Nationaal Sustainability Congres en verzorgt een sessie met als titel ‘Hoe benut je de kracht van je merken om consumenten te stimuleren nog duurzamere keuzes te maken?’