De campagne wordt onder meer gevoerd via reclame, ‘consumer engagements’, pr-acties en de inzet van digitale media. De eerste fase van de campagne die in Brussel van start gaat, bestaat uit tv-commercials en printreclame. De consumenten campagne wordt de komende twee jaar uitgerold met internationale en regionale elementen. Doel van de campagne is om awareness te vergroten over verantwoordelijk dringgedrag, waarbij de nadruk ligt op de boodschap dat alcohol drinken en autorijden een slechte mix vormen.

Bacardi Limited benadrukt dat de actie voorkomt uit zelfregulering. ‘Als een leidende wereldwijd opererende producent van alcoholische dranken nemen wij onze verantwoordelijkheid om consumenten voor te lichten over het belang van verantwoord drinkgedrag,” aldus directeur en ceo van Bacardi Limited, Andreas Gembler. Over ‘ambassadeur’ Schumacher zegt hij: “Ik ben verheugd dat we in onze inspanningen worden bijgestaan door zo’n high profile persoonlijkheid als Michael Schumacher. Zijn gepassioneerdheid past goed bij de onze en ik ben ervan overtuigd dat wij gezamenlijk een grote awareness kunnen bewerkstelligen.”