Dat duurzamer reizen stimuleren kan, bewijst de BEAT the Traffic-campagne die succesvol is afgerond. Arval BNP Paribas Nederland (Arval), leider op het gebied van mobiliteitsoplossingen en BEAT Cycling Club, een professionele Nederlandse wielerclub, hebben samen de ambitieuze mijlpaal behaald om fietskilometers in plaats van autokilometers te realiseren: 384.400 kilometer, de afstand van de aarde naar de maan, gefietst door bijna 1.400 Nederlanders. De BEAT the Traffic-challenge heeft gedurende het afgelopen halfjaar bedrijven, medewerkers en consumenten geïnspireerd om de fiets te pakken in plaats van de auto. Met dit initiatief verwacht Arval niet alleen bij te dragen aan het verminderen van de drukte op de wegen, maar ook aan het verduurzamen van mobiliteit en het bevorderen van een gezonde levensstijl.
Kijk op de toekomst
Nederland kampt al tijden met oplopende files en het milieu staat onder druk door de uitstoot van CO2. De BEAT the traffic-challenge had als helder doel om het bewustzijn van Nederlanders te vergroten en ze te bewegen om wat vaker de fiets te pakken. Iedereen die deelnam aan de challenge, registreerde zijn of haar fietstochten via de app ‘Toertje’, waarmee de persoonlijke bijdrage werd gemeten en gedeeld. In totaal is er tijdens de challenge 46.128 kg CO2 uitstoot bespaard. Dat staat gelijk aan 384.400 kilometer rijden met een gemiddelde benzineauto. (De CO2-uitstoot van een gemiddelde benzineauto bedraagt ongeveer 120 gram per kilometer.)
Bartek Kwapisz, Marketing en Sustainability Director bij Arval Nederland: “Met de BEAT the Traffic campagne wilden we niet alleen het bedrijfsleven bereiken, maar ook onze samenleving inspireren. Het succes van de challenge laat zien hoe krachtig het is om een gezamenlijke visie te hebben op duurzame mobiliteit. Wij zijn ontzettend trots dat we deze mijlpaal hebben bereikt. Met de afronding van de BEAT the Traffic campagne kijkt Arval Nederland vooruit naar nieuwe initiatieven die duurzame mobiliteit blijven bevorderen. We willen mensen blijven motiveren om de fiets als alternatief voor de auto te omarmen.”
Thijs Zonneveld, renner van BEAT Cycling Club en één van de aanjagers van het initiatief: “We hebben samen echt iets bijzonders neergezet door zoveel mensen te inspireren om vaker de fiets te pakken om zo hun mobiliteit te verduurzamen en hun gezondheid te verbeteren. Het is fantastisch om te zien dat meer dan duizend Nederlanders hebben meegedaan en zoveel kilometers hebben gefietst om de maan te bereiken.”
Sander Frans, co-founder van de Toertje app: “BEAT the Traffic was de allereerste challenge in onze net gelanceerde Toertje-app. We hielden niet alleen de voortgang van de campagne bij maar kregen ook mensen op de fiets en lieten hen duurzamer reizen. We zijn dankbaar voor het vertrouwen en trots dat we dit succes samen hebben bereikt.”
Arval Nederland zet zich in voor verduurzaming van mobiliteit en blijft zoeken naar innovatieve oplossingen om mensen te stimuleren om bewuster te reizen. Minder uitstoot, minder files en meer bewegen moeten de norm worden. Met Arval Bike Lease kunnen werkgevers hun medewerkers eenvoudig een fiets laten leasen, waardoor fietsen niet alleen een challenge is, maar een blijvend, aantrekkelijk en duurzamer alternatief voor de auto.