We kennen ze allemaal, de collega’s in je organisatie die ‘het duurzaamheidslicht’ nog niet hebben gezien. De managers die niet in de gaten hebben dat een toekomst per definitie duurzaam zou moeten zijn. Juist hen heb je hard nodig om je bedrijfsstrategie en bedrijfsvoering te veranderen. Hoe ga je het gesprek aan met je sceptische collega’s, zonder zelf een klimaatdrammer te worden?
Been Management Consulting en Climate Neutral Group hebben samen een paper gemaakt met 5 tips over hoe je het gesprek kunt aangaan. Van de juiste taal kiezen tot de vinger op de zere plek leggen. Zoals CNG’s Marketing & Sales Director Arjen Struijk het verwoordt: “We moeten vooral de dialoog centraal stellen, dan komen we samen verder.”
Keswin Corporaal (Been MC): “Zo merkten we toen we bij Been Management Consulting bij een bedrijf zaten dat de CEO helemaal niet zoveel met duurzaamheid had. Hij ging wel aan op innovatie en hij maakte zich zorgen over het aantrekken van de nieuwe generatie talent. Dus toen we de term ‘duurzame innovatie’ gebruikten, kwam er wel een hoop energie los bij hem en in het bedrijf. Opeens raakte onze opdracht in een stroomversnelling.”
Nieuwsgierig? Je kunt de 5 tips hier downloaden.