Aldi introduceert inkoopbeleid voor duurzaam hout. Daarmee neemt de discounter internationaal haar verantwoordelijkheid voor de verduurzaming van het hout en papier in haar eigen merkproducten en verpakkingen.
Eind 2020 wil Aldi enkel nog gecertificeerde producten op houtbasis verkopen. Hiervoor worden de standaarden FSC, PEFC en EU Ecolabel geaccepteerd. Ook de product- en transportverpakkingen zullen dan enkel nog uit gecertificeerd of gerecycled materiaal bestaan. Het nieuwe houtinkoopbeleid geldt tevens voor fotoproducten, pers- en reclamemateriaal op basis van hout, cellulose, viscose en bamboe.
Liesbeth Gort, directeur FSC Nederland, reageert verheugd op het bericht: “Mooi dat Aldi met dit internationale inkoopbeleid haar verantwoordelijkheid neemt! Als zo’n grote speler deze stappen zet, heeft dat veel uitstraling naar klanten en ook naar samenwerkingspartners. En het allerbelangrijkste: het heeft een positieve impact op bosbescherming wereldwijd.”
Duurzaam bosbeheer
“Het gaat Aldi met name om het behoud van tropische bossen”, aldus Eline Poels, manager Corporate Responsibility. “Met ons nieuwe inkoopbeleid willen we een bijdrage leveren aan de bescherming en het behoud van één van de meest waardevolle hulpbronnen op aarde.”
Corporate Responsibility
Aldi wil haar impact op klimaat en milieu verkleinen, zodat toekomstige generaties kunnen leven in een schone en gezonde omgeving. Deze ambities zijn vastgelegd in de Corporate Responsibility (CR) policy van Aldi. Voor meer informatie over het duurzame houtinkoopbeleid, zie link hieronder. Idem voor meer informatie over het Corporate Responsibility beleid van Aldi.