ABN AMRO heeft een ‘Insight rapport’ gepubliceerd over duurzaamheid in de zakelijke dienstverlening. Binnen de zakenbank van ABN Amro bank wordt het steeds belangrijker om ook de duurzaamheidspropositie van onze klanten en prospects mee te nemen in de risicoafweging bij financieringen. Wij zijn van mening dat duurzame business modellen betere kansen hebben op het bereiken van duurzame groei (sustainable growth). Bedrijven die in staat zijn duurzame groei te realiseren passen goed bij de ambities die wij als zakenbank gecommuniceerd hebben op het gebied van duurzaamheid: Ketenverantwoordelijkheid. Energietransitie en Goed werkgeverschap.
Han Mesters (Sector Banker Zakelijke Dienstverlening): “Waar de sector Zakelijke Dienstverlening nu behoefte aan heeft is meer van deze voorbeelden. Betrouwbaarheid, visie, bevlogenheid en duurzaamheid zijn de kenmerken voor verandermanagement anno 2016. Dat vraagt om leiders van mensen in plaats van managers van cijfers en om medewerkers die hun eigen verantwoordelijkheid willen nemen. Met een duidelijk en duurzaam doel voor ogen inspireer je niet alleen je mensen maar trek je ook nieuw talent aan en, niet onbelangrijk, nieuwe klanten. Mijn oproep aan de sector is: ‘Neem het heft in eigen handen. Het is geen kwestie meer van OF we gaan veranderen, maar eerder WANNEER.”
In het rapport staan als praktijkvoorbeelden beschreven: advocatenkantoor Bruggink van der Velden, HR-bureau Molijn en schoonmaakbedrijf Asito.