Annemarie van Gaal en Willem Lageweg voeren campagne om ondernemers aan te sporen om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. MVO is kostenbesparend, geeft een bedrijf een goed imago en zorgt ervoor dat het een aantrekkelijke werkgever is. Bovendien is er steeds meer marktvraag naar MVO-producten. Uit peilingen van MVO Nederland blijkt dat veel MVO-bedrijven het op dit moment beter doen dan bedrijven die niet aan MVO doen.

Ondernemers moeten zich realiseren dat ze nu actie moeten ondernemen, zo benadrukt MVO Nederland. Door partner te worden van MVO Nederland krijgen ondernemers een goed netwerk en concrete hulp om hun onderneming duurzaam te maken.

Netwerk, praktijkkennis en tools

“In mijn dagelijkse contacten met ondernemers zie ik dat de bedrijven die actief bezig zijn met MVO steeds vaker succesvoller zijn dan andere ondernemers”, vertelt Annemarie van Gaal. “Een goed netwerk, sterke praktijkvoorbeelden met ‘lessons learned’ en concrete tools blijken onmisbaar in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Door een partnerschap met MVO Nederland heeft elke ondernemer direct toegang tot die onontbeerlijke zaken.”

Stevige positie voor Nederland

“Duurzaamheid kan je bedrijf winst opleveren”, zegt Willem Lageweg. “Dat is een belangrijke constatering voor de hele Nederlandse economie. Als we willen dat Nederland een stevige positie behoudt, dan móeten we duurzaamheid en MVO integreren in het hele bedrijfsleven. Niet duurzaam betekent op termijn geen business, dus we moeten nu doorpakken!”