In Hilversum werden voor de tweede maal de Verzekeringsawards, ook wel Gouden Schilden genaamd, uitgereikt aan veertien prijswinnaars die volgens vakjury’s een positieve impuls hebben gegeven aan de verzekeringsbranche. Daarnaast werd één prijs toegekend door consumenten: de Klant is Koning Award. Die ging naar Allianz’ internetdochter Allsecur. Het concern nam twee Gouden Schilden mee: een vakjury koos Allianz Leven als beste pensioenbedrijf. Een dubbelslag was er ook voor Mondial Assistance (wereldwijd overigens onderdeel van het Allianz-concern), dat prijzen kreeg voor beste schadeservice (pechhulp) en beste schadeproduct (doorlopende reisverzekering).
Behalve Achmea ging ook Independer op herhaling: met de vergelijkingsmodule voor hypotheekadvies werd opnieuw de E-Business Award binnengehaald.
De Noordhollansdche van 1816 kreeg een Gouden Schild als verzekeraar van het jaar; verzekeringsman van het jaar werd Michael Mackaaij van MultiSafe. Marieke van Zuien (Cardif) werd gekroond tot meestbelovend talent in de branche. De overige prijzen gingen naar De Hypotheekshop (beste levenproduct), Obvion (hypotheekbedrijf), VVAA (adviesorganisatie) en Nedasco (zorg- en inkomenproduct).
De Verzekeringsawards zijn een initiatief van For All Finance en Kluwer.