Drie Mollen Holding is één van de grootste koffiebranders in Europa en marktleider in huismerken koffie en thee. Het bedrijf heeft zich internationaal ontwikkeld tot koploper op het gebied van duurzaamheid in de koffiemarkt. Drie Mollen ondersteunt supermarkten, groothandels, vendingbedrijven, cateraars en overige foodservice klanten bij het verkopen van duurzaam geproduceerde koffie en thee met keurmerken als Rainforest Alliance, Max Havelaar of UTZ Certified. Momenteel is bijna een derde van het totale retail koffievolume dat Drie Mollen op de Nederlandse markt brengt duurzaam gecertificeerd. “Ondanks de huidige economische situatie, blijft de vraag naar duurzame koffie en thee in hetzelfde tempo groeien”, aldus de koffiebrander.
Binnen Europa is in 2008 een volume van ruim 34.000 ton Rainforest Alliance gecertificeerde koffie verkocht, bijna een verdubbeling ten opzichte van 2007. Volgens Rainforest Alliance heeft zij haar succes op de Nederlandse markt voor een belangrijk deel te danken aan de inzet van Drie Mollen. Drie Mollen Holding levert aan 22 bedrijven Rainforest Alliance gecertificeerde koffie, waarvan 14 Nederlandse. “Drie Mollen stimuleert haar klanten voor duurzame eigen merk koffie en thee te kiezen. Zo leveren Drie Mollen en haar klanten een positieve bijdrage aan de bescherming van natuur en dieren rond de plantages en garanderen zij goede leefomstandigheden voor de koffieboeren en de omliggende gemeenschappen”, aldus de jury. Het Rainforest Alliance Gala evenement in New York, dat voor de 19e keer gehouden wordt, brengt uitzonderlijke prestaties van bedrijven en individuen op het gebied van duurzame landbouw, bosbouw en toerisme onder de aandacht. De opbrengst van het gala komt ten goede aan de natuurbeschermingsprojecten van Rainforest Alliance. Andere prijswinnaars voor de Corporate Green Globe Award 2009 zijn Allegro Coffee Company, National Envelope en Unilever-Lipton Tea.