In het verre verleden waren het vooral bedrijfsuitjes met een maatschappelijke karakter. Tegenwoordig adviseert Robin Good bedrijven over maatschappelijke betrokkenheid. Volgens directeur Michiel Pot is de vraag die Robin Good krijgt in de loop der jaren veranderd. Pot: “Vroeger waren bedrijfsevents en personeelsuitjes een mooi vehikel om maatschappelijke betrokkenheid van bedrijven vorm te geven. Vandaag zoeken bedrijven structurele mogelijkheden om maatschappelijk betrokken ondernemen binnen de bedrijfsstrategie in te passen en aan te laten sluiten op de bedrijfswaarden. Daarover kunnen wij ze adviseren.”
Door de reorganisatie kan Robin Good nu met een kernteam waarin alle belangrijke disciplines zitten op een efficiëntere manier commerciële bedrijven matchen aan maatschappelijke thema’s of organisaties.
Eigenaar van Robin Good is Simon Werkendam, ondernemer en onder andere oprichter van het Haarlemse Slowworld. Volgens Werkendam staat Robin Good aan de vooravond van een doorbraak. Werkendam: “Over een paar jaar heeft niemand het meer over maatschappelijk ondernemen. Ondernemen is dan gelijk aan maatschappelijk ondernemen!”